Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

søndag 30. juni 2013

Mye fløyting!

Denne hydrofoilen kalte vi bare vepsen, etterhvert!
Her forleden dag var det ikke måte på hvor mange båter som fløytet på oss!  TUT-TUT, her kommer jeg!!  SER du meg ikke!?  Og for en fart!  Det gjelder å være våken, nytter ikke bare å sette på autopiloten og fordype seg i "Greek Waters Pilot"!

Første båt ut var en svær yacht som kom i en viss fart ut av Korithkanalen akkurat da vi la fra tax-kaien... Ingen fare, det var god plass til oss begge. Og etter litt tenking, så hadde han faktisk gitt "beskjed" om at han styrte barbord. Passet oss udmerket :-)

Så skulle vi ta innseilingen til Aegina..... og der kom en DIGER ferge fossende, rett mot oss, TUUUT-TUUT!  Vi styrte styrbord og viste TYDELIG at vi så han. Han fortsatte og TUUUTEEE! (Jada, jada, tenkte nå jeg, vi er da ikke hvilken som helst "charterturister"!)

OG så skulle vi inn det smale sundet til selve havnebassenget til Aegina. Og HERLIGHET, der kommer DEN VEPSEN bakkende i DEN farten!  Han hadde DÅRLIG tid! É det mulig å ha SÅ stor fart midt inne i en slikt smalt sund?!? Jeg måtte styre HARDT styrbord og som ikke det var nok, så måtte jeg bakke som bare det, for VEPSEN hadde bestemt seg, han skulle bakover NÅ, om det så lå en seilbåt i veien! Jeg bare himlet med øynene når jeg fikk summet meg litt!  (Kaptein Johnny på s/y Spurs prøvde å kalle oss opp på kanal 77 for å advare oss... for de var kommet seg vel inn i havnebassenget og så bare hvordan VEPSEN satte bånn pinne akterover.... mot oss! )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar