Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

torsdag 27. juni 2013

Athen og oldtidsbyen

I stekende varme måtte vi bare ta mot til oss og reise inn til Athen for å få med oss oldtidsbyen! Og det var det mange andre som hadde gjort også.....:-)  Og da vi sto i en laaaaang billettkø, utbrøt Bård: "Jeg er ikke helt sikker på at jeg er skapt for dette!!" - Det er imponerende byggverk, ikke tvil om det! Og de trengs taes vare på, så det gikk noen vedlikeholdsfolk rundt omkring og litt av "sjarmen" ble borte i stillasoppsetter og svære kraner. Vi får bare krysse fingrene for at de har avsatt midler/penger til å fortsette på vedlikeholdsarbeidet!
Slike kvinnefigurer som dette ble brukt på Akrepolis istedenfor søyler.

Her ser dere meg, med solhatten min på, og i bakgrunnen et av de bevarte templene, Parthenon. Vi kunne se marmoren skinne igjennom og en entusiaistisk arbeider prøvde å få frem marmoren igjen. 9 år brukte de på å få bygget dette tempelet. Og det ble viet til gudinnen Athene.

Bård gikk trøstig ved min side, for oldtidsbyen ligger på et høydedrag, så vi fikk "trimmet" oss litt. Her ser dere Bård, speidende utover byen Athen - han gleder seg nok til å komme tilbake til båten.... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar