Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 25. juni 2013

Aegina - 18 nautiske mil fra Athen!

Vi seiler ikke bare, vi snuser inn og opplever steder på vår seilas. Og s/y Spurs er stadig med oss, for en lykke! ;-)

Vi er ikke helt sikre på at "å spise ute" er så vellykket?!?!! Må innrømme at vi rett og slett har 4 gode kokker ombord tilsammen i s/y Morgengry og s/y Spurs! Her ser dere oss innta dagens blåskjellmåltid!  Vi var så heldige å fikk tak i blåskjell (uten skjell....) MENS Marit&Johnny fikk tak i blåskjell MED skjell!  Vi slo middagene sammen og fikk det herremåltidet!!

Vi fant raskt ut at vi måtte ut å spasere enda en tur
til etter dette herremåltidet. Resultatet ble en liten runde i havnen og som dere ser, så ligger båtene våre side-om-side, (igjen)... og våre franske venner i den gule båten.  Vi møtes stadig og blir liggende side-by-side!  De smilte hjertelig da jeg sa at da ble vi "naboer" igjen!
 Grekerne er stort sett flinke til å ta vare på fiskebåtene sine og i denne havnen så vi mange gode eksempler på det og til stolte fiskere!

Masse god, fersk, fisk har vi fått kjøpt!  Og fryder oss over det!  Til høyre ser dere meg ombord i en fruktselgers båt!  Når han skjønte at jeg hadde lyst på både frukt og grønnsaker som skal oppbevares i en seilbåt med 31 grader under dekk, inviterte han meg ombord til kjølelageret sitt.  Der hadde han HELT FERSKE varer, og kjølige!! 

Romatisk middag for 4 ble vi tilbudt...., men i frykt av at sanden skal inneholde "en haug" med mygg holdt vi oss "på land". Jeg har tydeligvis blod som myggen liker, men Bård slipper unna...., utrolig irriterende, ja altså, at jeg er så elsket av myggen. MEN jeg er blitt ganske "god" i å unnslippe dem! Ja, Anne (kjære svigerdatter) vi har flue/mygg/-snapperen ombord!!  Den er i bruk hver dag!!!  (vi solgte, heldigvis, ikke den med i den forrige båten vi hadde.... ;-)

Vi opplever mye, lærer noe greske ord ;-) (men det meste er greskt fremdeles...) og fryder oss i det greske farvann.

Vi har det bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar