Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

fredag 15. august 2014

13.951,9 nautiske mil unnagjort!

Dette var jeg ikke helt forberedt på, at stemmen skulle briste da jeg kalte opp ACI Marina Vrboska i dag, klokken 12:00. Men da jeg med stolt stemme sa: "ACI Marina Vrboska, ACI Marina Vrboska, this is sailyacht Morgengry, bare kjente jeg at stemmen plutselig ble veldig beveget..., men jeg klarte å fullføre: "We are back" :-) Og vi føler at vi virkelig er kommet "hjem" etter 13.951,9 nautiske mil tilbakelagt siden 22. mai i fjor. 145 forskjellige havner, eller ankringsplasser har vært i. 25 forskjellige land har vi besøkt og over 80 døgn har vi vært tilsammen i kun sjø!
Vi kunne gjort det igjen, uten tvil! Men nå skal vi nyte dagsseilaser i 1,5 måned før vi må vende nesen mot Norges flotte land. Vi har et flott land, utvilsomst. Vi er heldige som er norske, med vårt rolige lynne og raushet.

Og her i Vrboska kjenner de oss igjen, og ønsker oss hjertelig velkommen. Vi har allerede hatt besøk av Peter fra Belgia og våre Slovenske venner, Matjaz & Sasha vinket begeistret til oss da vi tok oss et bad, like utenfor havnen i Vrboska :-) Vi vil nok


se mer til dem også!  Og i morgen klokken 17:00 kommer Gretha & Jarl og du som vi gleder oss til å få gitt dem en GOD klem!!  Champagnen står på kjølen! Og i morgen går alle de 25 lands flagg til topps!  Bård mener vi må være litt diskre, men jeg bare må..... !!!!!   ;-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar