Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

torsdag 4. august 2016

GASSEN BÅRD - årets julepresang

En aldri så liten historie!  Bård har usedvanlig stor fokus på gassbeholderen vår ombord! Og vi slår av gassen, etter bruk, ute!, hvor gassbeholderne blir oppbevart i sikker beholder med drenering  selvsagt :-) Det går nemlig an å skru av gassen inne, vi har en sikkerhetsventil der, men neida, gassen SKAL ALLTID slåes av ute!

Jeg for min del setter selvsagt pris på høy sikkerhet ombord og har kommet inn i en god arbeidsvane i byssen som alltid starter med å rope ut til Bård - "GASSEN BÅRD" :-) Og så blir den skrudd opp :-) !!

I fjor, hadde vi vel skrudd opp og ned gassen så mye i årenes løp, at skruen knakk av, og dermed måtte vi bruke en tang for å få på gassen - utrolig tungvint syntes jeg..., men min kjære Bård syntes det var helt greit for gassen skal AV etter bruk!

Sommeren 2015 avstedkom, Ingelinn og Frode mønstret på som vanlig og Frode så løsningen - vi kunne få laget en ny skrue i kompositt, mente han! Mål ble tatt og vi begynte å vente spent på resultatet!

Og resultatet kom, i form av en mystisk julepresang som lå lenge under juletreet og ventet på sin rettmessige eier.  Bård åpnet spent - hva i alle dager er dette? Og så runget latteren, tenk de hadde kalt skruen GASSEN BÅRD!  Så fantastisk fantasifullt!

I år har det vært ekstra GØY å rope ut til kapteinen når byssepliktene kaller: GASSEN BÅRD :-) :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar