Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

fredag 7. juni 2013

Gouvia Marina - Corfu

Nå er vi i Corfu i Hellas, i en marina som heter Gouvia Marina. Det er en kjempestor marina med plass til 1200 båter. Det er nok ikke sååå mange båter her akkurat nå, men flåten ser slett ikke verst ut!  I morgen har vi tenkt oss til den lokale Yacht-klubben, Naok. Den ligger, som dere kanskje forstår, i utkanten av gamlebyen..., så da har vi "det meste, lett tilgjengelig".  (se bildet)
 Vi hadde en liten inspeksjonsrunde i dag!  Og det ser absolutt akseptablet ut, med strøm, vann og krystalllklart vann... lett tilgjengelig kan man si ;-)

Og jeg som bør få mine tilmålte timer med trim for ryggen oppdaget at her har de oppmålte meter med svømmearena for trimmere som meg! Skal bli spennede å prøve!
 Oj, det må jeg ta bilde av utbrøt jeg da jeg så det huset!  Det er vel typisk greskt?  Åh, joda - det finnes 100-vis av slike og i området Athen kan jeg virkelig få boltre meg med kameraet... ;-)

Man kan også ligge på svai (for eget anker) utenfor gamlebyen. Det så slett ikke verst ut det heller!!
Og ellers?  Vi har det utmerket!! Temperaturen stiger og nærmet seg 27 i skyggen i dag. Da vi tok drosje inn til "gamle-byen", hadde han ikke aircond. på, og vi holdt på å "kovne"..... Med et forsiktig spørmål om han kunne sett på aircond.??  Jo, selvsagt!!  MEN det er da ikke SÅÅ varmt ennå!?!??  Hmmmm.

Smitt-og-smau har de her også!  Bjerkåsen, himself utbrøt forresten i formiddag; "her tror jeg at jeg kan trives!! Det meste er tilgjengelig og folket er smilende og imøtekommende. Det kan jeg lige"!.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar