Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 4. juni 2013

Cavtat neste

Utrolig stilig lykt, så ut som en kirke. Denne står på øyen Olipa og lykten heter "Hr. Galeb".

Som dere ser så blåser det ganske friskt og i tillegg er det ikke den store varmen, vel 15 grader!  Så vi er sjeleglade for at vi har tatt med oss nordsjøantrekket vårt! Bølgene var vel 2 meter høye, (jeg mente toppene var oppi 4 meter, Bård, som den sidige sørlendingen han er, syntes det var noget overdrevet...) så alt som ikke hadde funnet sin "riktige" plass inni båten, havnet på dørken. Det ble den ryddejobben når vi ankret opp i Cavtat.
LilleBror Ludvig Ibsen er også med oss på tur. Også han havnet på dørken underveis og så noe forskrekket på meg en gang jeg var under dekk for å sjekke forholdene! Jeg fikk på han redningsvest - og dermed kunne han også være ute å oppleve været (les: bølgene) sammen med oss!
Skipene som ligger på anker er enorme!  Masten vår rekker ikke opp til nederste dekk en gang.... :-)

Bård i hyggelig passiar med utleier av mooringen. Han kunne fortelle hvor havnekapteinen holdt til, bl.a.
Vel fremme i Cavtat for utsjekking av Croatia, det ble litt over 50 nmil. i dag også. Vi fant en fin mooring som vi ankret opp på. I det vi kom inn i bukten, ropte en Australiener til meg:  Where do you come from?  From Norway, svarte jeg med min stolteste stemme!  Han satte opp en STORT SMIL :-)  Og i det jeg så det SMILET, skjønte jeg at han mente, selvsagt, i dag.....  Jeg rettet svaret mitt kjapt til; from Korcula! Og så lo vi godt begge to!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar