Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 11. juni 2013

Observasjoner en morgenstund

Ja, jeg er flittig, med svømmetreningen min, fremdeles! De 50 mtr. som var ferdig oppmålt i Naok Yacht club er byttet ut med runder rundt båten.  15 runder er 450 mtr. Det er 23 gr. i vannet, så temperaturen klager fruen ikke på. Her har dere meg på ryggsvømming, greiest i lo for båten pga. litt vind i morges og bølger :-) Ellers foretrekker jeg brystsvømming.

For øyeblikket ligger vi for eget anker midt i Corfu by i en bukt.  Her er mange nasjonaliteter å observere.  Vi har hatt kikkerten fremme og følgende lands flagg kan vi se: England, Canada, Norge, Østerrike, SørAfrika, Frankrike, Australia, Nederland, Mali, Tyskland, USA, Ungarn, Italia, Marshalløyene og Danmark.  Det er litt av en fin bukett ;-)

Ellers er visst alt mulig, til og med å ta klesvasken i saltvann. Våre franske naboer har visst god erfaring med det!?!

Vi har litt vind og svalpebølger her vi ligger, så vi gynger litt. MEN våre Canadiske naboer gynger enda mer, hva i alle dager skyldes det?  Kan det være at de har en svært dårlig lengde på båten i forhold til bølgefrekvensen? :-))

En liten gummibåt er et must når man ligger for eget anker hvis man skal til land. Vi har også en, en veldig liten en.  Vi ynder å kalle den "eggeskallet". I vår studie på morgenkvisten i dag, utbrøt plutselig Bjerkås'en himself: "Det er mye småbåter her, men jeg tror vi tar kaka"! :-))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar