Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

mandag 22. juli 2013

Kamàri (Kèfalos) og Kardámaina (Kós)

Nå har s/y Spurs fått besøk fra Norge og det er jo veldig hyggelig! Her ligger vi i badebyen Kardámaina på øyen Kós. 

Vi har hatt flittige dager i Kamári, mens vi har ventet på "våre" gjester. Alt er vasket, sengene nyoppredd, det er støvsuget, tankene er fylt med vann og det meste er toppladet ved hjelp av generatoren vår :-) Så nå er vi klar til storinnrykk, til og med champagne og vannmelon (i mangel av jordbær) er kjøpt inn!
Gjestene kommer kl. 05:00.... så det blir spennende å se om champagne og vannmelon smaker godt SÅ tidlig om morgenen!

Vi syntes ikke at Kamári var et pent sted. Fullt av barer og "ruskete" strender.  (Noen få av strendene var fine og ivaretatt). Men smaken er forskjellig, heldigvis, for vi traff en engelsk far som var på tur med sine 3 søte små, og de var her for 3. året på rad og storkoste seg ;-)


Her er utsikt til badestranden her i Kardámaina!  De hadde en helt annen standard! Og her var det
yrende liv av turister og butikker som selger alt du kan ønske deg!  Jeg fikk meg ny bikini og badedrakt ;-). En eldre ekspeditrise, dame, sa så fint at jeg jeg har akkurat det du trenger - den vil du passe udmerket! 

Og jammen hadde hun rett :-)  Godt øyemål på den damen!

Mine tillmålte 500 mtr. fikk jeg også tatt!  Jeg blir full av sand, så det er å foretrekke å ta rundene rundt båten!

Strandpromenader og palmer er vi blitt vant til å se etterhvert! Og vi båteiere setter stor pris på at grekerne har lagt det så fint tilrette for oss, der vi må bakke inntil med hekken først.

Det koster ingen ting å ligge til kai, midt i byen. Det eneste vi betaler for er strøm og vann.... (kanskje 10 EUR), hvis vi er så heldige at den som administrerer "uttakene" tar seg en spasertur forbi oss. De er ikke så veldig opptatt av å selge, så vi må nærmest løpe etter de.... ;-)

Utsikt mot Nisyros, vulkanøyen. Nå har vi tenkt oss en liten runde rundt Kalymnos, med de nyankomne før vi ender turen på Nisyros, den 31. - Brits bursdag! Og 'bursdagen når Ingelinn & Frode også!  Så dere må forberede dere på champagnefrokost når dere kommer ned!

ps.  Vi måtte, utrolig nok, stå over champagne & vannmelonen ved ankomsten til gjestene!  Må innrømme at det ikke skulle stått på oss, men gjestene var trøtte etter en laaang flytur nattestid... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar