Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

mandag 16. september 2013

Strait of Gibraltar, La Linea

Det ble en natt med litt haiing, men vi sov rimelig bra og var vel avgårde mot neste mål, Gibraltar kl.  09:50... ;-)  Da hadde vi drukket hver vår kopp kaffe/te, tatt morgendukkerten og gjort båten ship-shape for neste seilas.

Har dere sett for noen flotte reker vi fikk tak i her forleden?  De var riktignok frosne OG ukokte, men med en sørlending ombord er jeg ikke særlig bekymret.  Her nede kaller de disse store rekene for Langostinos og mener de er litt søtere enn de rekene som vi er vant med i Norge. Vi kunne
kjøpt dem ferske også, men det oppdaget vi først dagen etter! (vi lot disse ligge i fryseren vår, og så kjøpte vi ferske Langostinos... ;-)) Men i uthavn i går, kom litt mat fra fryseren frem igjen! Dette ble luksusmat!! Og sørlendingen "kunne koge reker" også" ;-) Avokado var innkjøpt også, men ikke sitron.....

Seilasen i dag har gått unna, vinden har ikke vært helt med oss, heller i mot, men skitt au, vi hadde så lyst til å nå Gibraltar i dag! MEN i selve Gibraltar, engelsk sektor, var det ikke plass! Jeg har korrespondert med dem i et par dager nå,  men selv ikke til ARC-seilende båter hadde de "reservert" plass. MEN på spansk jord, nesten hele "bukten" er jo spansk, hadde de GOD plass!  Og vi ble ønsket hjertelig velkommen til en helt ny marina, "Alcaidesa Marina".  Marinaen har visst vært der lenge, men de har ikke hatt så mange plasser som nå, nærmere 700 stk.! Må innrømme at jeg




var litt pessimistisk underveis i dag. Tenk hvis ingen hadde plass til oss? Hva gjør vi da??  Bård ble i dag, noe overgitt, (ja så overgitt som en sørlending kan bli...)  over sin vanligvis optimistiske kone og bad hun ta det helt med ro, dette ordner seg! ;-)  Og jammen gjorde det, det!

Her ser dere at vi passerer Middelhavets sørligste punkt og langt i det fjerne skimter vi Afrika!  Ganske fasinerende.
I morgen gleder jeg meg til at vi skal SPASERE bort til Gibraltar.  10 minutters gange herifra.  Og først må vi spasere tvers over flyplassen, det blir spesielt!  Jeg håper jeg skal få et glimt av apekattene som engelskmennene må ivareta i Gibraltar, for forsvinner de, så går Gibraltar over til Spansk herredømme.

Her kommer vi nok til å bli i noen dager. Innkjøpslisten er lang og vi håper på noen gode kjøp, uten moms!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar