Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

mandag 26. august 2013

Naturreservasjoner, sone A, B og C

Vi tilbrakte natten akkurat utenfor "sone B", i Cala Pira, flott plass. Sone B tilsier at vi får lov til å kaste eget anker, og svømme der. I området "Poseidonia Oceanica" på østsiden av Sardinia, spesielt, er det opptil flere områder med reservasjoner for fri ferdsel. Og når vi leser nærmere om området er det sjøgresset de er bekymret for! .... og fuglebestanden. Det sistnevnte så vi kun 1 stk. av, så det skjønner vi. Ikke en måke en gang har vi sett!
I dag har det blåst rimelig friskt, men i vår favør for å si det slik!  Denne surferen her var i sitt ess og minnet meg på den gangen jeg selv "surfet" avgårde! Og du er vel enig Pappa, vi var ikke særlig elegangte verken du eller jeg der vi strevde med å få seilet opp og da vi endelig fikk brettet på rett kjøl, så skulle det ikke mye vind til før vi lå i sjøen og plasket!  Vi badet mye i den tiden, du og jeg ;-)

Nå ligger vi i Marina di Capitana. Flott havn, med alle fasiliteter. Ja her kan vi til og med få
vasket tøyet vårt om vi ønsker. De har svømmebasseng her også, det så virkelig idyllisk ut. Men prisen er stiv, 90 euro for en natt!

I alle dager, nå skyer det over!  Og et par regndrypp hører jeg på biminien og ser en regnbue i det fjerne, for første gang på 3 mnd.!

Her blir vi til i morgen og lader opp til nok en havseilas, 2-3 døgn. Menorca er neste mål. Så da blir det !vive la Espania!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar