Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

fredag 28. februar 2014

Fårikålmiddag

Velkommen ombord, sier Bård!  Og jeg? Jeg hadde bestemt meg for å ta et bilde av våre gjester ved ankomst, men var litt "sent" ute....så da jeg oppdaget at gjestene nesten var steget ombord, spratt jeg opp-på benken, i cockpit'en. Der ligger det sitteputer.... de ligger ikke helt som limt fast... så dermed skled jeg... holdt nesten på å miste ballansen med kamera i hånden! TOK meg kjapt inn igjen!  Jeg er jo sprek og ung fremdeles ;-) Gjestene fikk seg en god latter og jeg fikk et godt bildet! Fårikålen smakte udmerket, laget i trykk-koker.

Skippermøtet ble tatt etter middagen og Antigua,
English Harbour, ble neste mål.  Avgang: ved soloppgang, sånn ca....

Så her ligger vi, trygt ankret opp rett innenforbi revet i English Harbour. Kjempefin plass. Sjøen er grønn. Ikke helt krystallklar, men det kan hende skyldes alle båtene som ankret opp, omtrent samtidig med oss, og dermed virvler opp mye sand.  Det skal bli spennende å se hvordan det ser ut i morgen tidlig!
Vi hadde en fin seilas i dag. Vi klarte å gjøre oss klar før s/y Dory og startet løpet. Vi hadde bestemt oss for å kjøre litt motor, dieselgenerator og watermaker i starten. Vi trengte både å lade og lage litt mer ferskvann.

Etter et par timer ser vi s/y Dory i full "speed" etter oss. De seiler tydeligvis regatta og vi?, vi er jo på seiltur i Karibien! Og det en seiltur, med et undervannsskrog som ikke ser ut i måneskinn!  Skjell og gress har hengt seg på og hindrer oss nok en smule...., kan man si! Det er ikke akkurat en regattabåt vi seiler rundt med lengre.  MEN vi får hun opp i 7 knop, hvis vinden står oss bi!  Ikke gale, folkens!

MEN vi må nok på land for en aldri så liten undervannsbehandling, før neste overfart, mot Middelhavet.
Nå ligger vi side-om-side med s/y Dory i English Harbour på Antigua. Her ser det jammen flott og idyllisk ut.  Vi gleder oss til å  ta jollen til land i morgen og utforske øyen nærmere.

... og kanskje møter vi våre venner fra England og Jersey igjen - Peter og Mike!  Det skal bli hyggelig!

Alt vel ombord!  Vi gleder oss også til å besøke mange av de 365 strendene de har her på Antigua - og vi leser i reklamen at en av dem skal være rosa... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar