Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 15. februar 2014

Fiskelykke

Bare for å ha sagt det, det var ikke jeg som hadde fiskelykke. Men en innfødt, som har lagt utenfor båten vår i hele dag og fisket!  Plutselig fikk han napp og det var akkurat da jeg holdt på med mine 10 svømmerunder rundt båten = dagens trim! Bård spratt opp i båten og snakket til han. Er den spiselig? Jo, den var da det!  Vil dere kjøpe den? Hvor mye??  1 pils.  Bård slo til!  Det må være det billigste vi har kjøpt her nede!! Den egnet seg godt til steking og vi fikk en lime med på kjøpet. For sikkerhetsskyld så slo vi opp i fiskeboken for å sjekke om den sto blant de vi IKKE kan spise - det gjorde den ikke, men "hallemakeren" gjør.... ;-)
Ellers ligger vi på svai fremdeles, i Rosseau, uten for Anchorage Whale hotel. I morgen går turen videre til Portsmouth, helt nord på Dominica. Her i Roseeau har de vært med å fange en hval, eller dvs. en som strandet inne på stranden her i 2001.  Hun var 9,5 meter og 30 tonn! På plakaten her har de foreviget hele prosessen og hun vil nok aldri gå i glemmeboken for "skjelettet" er utstilt i restauranten.

Vi har hatt oss en aldri så liten bytur i dag. En selsom opplevelse med mange små, falleferdige hus og gater med en haug med biler som tuter og tuter!  Her kan man nemlig tuuuute hver gang en
ser en kjent!  Og det er vel en kjensgjerning at alle kjenner alle her, så det tuuutes i ett sett!

Ellers må vi si at vi har slappet av i dag, ingen forpliktelser tidlig på morgenkvisten i dag, det var deilig!  Vi sov så lenge som vi orket, dvs. 07:30 for min del. Så lager vi kaffe/te, formoder litt, snakker om dem som er hjemme i Norge! Tar oss et velfortjent bad i deilig sjøvann. Noen runder rundt båten for min del, med skrubbesvamp og oppvaskbørste!  Du og du som det gror på undervannsskroget!  Og så må vi jo ha et par kapitler i krimbøkene som Tonje har foreviget oss! Vi storkoser oss med de Tonje!  Supert at du hadde de med deg!!  Men i morgen skal det bli godt å kaste loss igjen. For akkurat i natt er jeg ikke sikker på om vi sov så veldig godt. Båten vippet og vippet - ja det var som jeg sang til Bård dette er jo verre enn i vippe-vippe-tangen!!!

Ellers må jeg jo si at vi må søke ly noen ganger!  Det er så inderlig for noen regnbyger som kommer innimellom!  Og har vi ikke en god tett palme eller et hustak å stå under, DA BLIR VI HIMLA VÅTE :-) Ingen Bergensere ville lengte hjem i dette miljøet! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar