Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 1. mars 2014

English Habour - Antigua

Her er det jammen fint!  Og takket være Nelson er fortet godt ivaretatt.  Alt er ikke museum, men små, koselige butikker, har etablert seg her! Det er en kjennsgjerning at det som brukes, det blir "automatisk" tatt vare på.

Bildet under her viser noen enorme pilarer. Og vet dere hva som var oppå her? Jo, et seilloft! Det må ha vært kjempestilig i sin tid!!

Ser dere meg titte frem der?  Gøy med historie og dette skal nok ikke bli vanskelig å huske!


Tenk, et seilloft på toppen av disse enorme søylene???  Jeg talte ikke alle søylene, men kan tippe det var omtrent 12 stykker.
I dag har de laget en utrolig flott (og dyr) uterestaurant her i historiske omgivelser!  Vi tok et glass hvitvin her i går kveld.   I dag er vi invitert på barbeque - 145 E$ pr. pers. + 25 % i tax og tips....  Ikke helt i vår stil - Er ikke det dyrt, folkens?

Vi spiser heller lykkelig ombord i dag, tunfisksalat. Og så har vi invitert Trude&Jon på et glass rødvin til kvelds.
Lærermester Bård!
Bård har prøvd å lære meg dykkerkunstens regler. Han ser umåtelig begeistret ut, hver gang jeg kommer opp til overflaten. Til slutt måtte jeg bare bort å spørre om det så ut som jeg dykket dypt???  -"Dypt?? Jeg så stussen din hele tiden!"  Herlighet!  Her må det øvelse til!
Lærevillig elev, Gry

Men så kom det noen svensker, som ville ankre opp på samme måte som vi!  En hjelpende hånd er
selvsagt godt å ha!  I dag har vi nemlig måtte forhale fra der vi lå.... alle båtene svirrer rundt omkring og i natt klokken 03:00 måtte Mr. Bjerkås opp å starte motor og stramme inn på ankeret!  Ellers hadde vi lagt longside med en vilt fremmed båt - og det midt på natten!  Ikke særlig gøy.  Nå ligger vi med anker ute og tamp i land!  Det synes de unge svenskene var en god idè og dermed fikk vi noen hyggelig naboer.

Tau i land er ikke så ofte brukt her nede, så å holde de laaaange tauene våre (og svenskenes) ship-shape er ikke alltid like lett.
Fortøyning til land ble det.  Ikke i en palme, det hadde jo vært ideelt, men i ett flott mangrovetre er jo ikke så verst det heller.

Alt vel ombord! Vi har det godt :-)

1 kommentar:

  1. Ja vi skjønner jo at dere har det godt. Går det overhode an å begynne med et a4-liv igjen ? :-) Etter alle disse flotte opplevelsene, mener jeg.
    Ellers ser jeg det er mange gode tips om havner og steder i Middelhavet, på den nye facebooksiden : Middelhavsfarerne. Det er mye som frister for oss. Hvilken retning skal vi egentlig velge? Denne sesongen blir i Tyrkia for vår del. Og jeg er begynt å samle litt stoff om hva vi bør få med oss av kultur og nytelser :-) Jeg syns bare det er så uendelig lenge til vi skal begynne seilsesongen. Og eksamensdatoen vet jeg heller ikke enda. Kos dere videre. Vi venter bare på bildet av den store fisken :-)!!!!! Klem

    SvarSlett