Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

torsdag 20. mars 2014

Havskildpadder :-)




Omtrent i hver havn vi kommer til er det havskildpadder. også på øyen St.Kitts i bayen "White House". De er litt skye, så det er ikke lett å få tatt et ordentlig bilde av dem. MEN de virker blide, selv om denne ser utrolig sur der den dukker opp for litt luft. Jeg har svømt "sammen" med dem. Jeg kvapp noe gysselig med det samme jeg så at den sto og spiste gresset som vokser på havbunnen under meg der jeg svømte intetanende med dykkermaske!  Håpet var jo selvsagt at jeg skulle få se noe interessant!  Og akkurat DET gjorde jeg jo :-)
Øyen/landet Nevis/St.Kitts må vel være noe av det styggeste vi har sett til nå. Bildet til høyre var det fineste jeg fant og det er baren foran tollkontoret... ;-)

Vi kan ikke akkurat anbefale seilerfolket å seile over 40 nautiske mil for å beskue dette landet/øyene Nevis & St.Kitts. MEN det skal være sagt vi fikk oss en flott seilas, med vinden akten for tvers og SOL, og til og med den flotte Spanske makrellen på 3,8 kg.!  Det var jo kjempegøy!  Så nå håper vi på samme resultatet på vår videre seilas til St. Barthelemy - den øyen som svenskene en gang eide.  :-) Det blir ca. 50 nautiske mil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar