Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 22. oktober 2013

Spinnakerutrustning på plass

I dag gledet fruen seg ombord til et foredrag om hvordan det å være langturseiler med tips & råd!  Alt komprimert i en pakke, det måtte jo være ideelt for oss!  Bjerkåsen himself hadde gjort en noe delvis avtale med Henning, han som skulle komme å levere  spinnakerutrustningen, ca. kl. 11:00!

Det holder med 2 installatører, så jeg bestemte meg for å kapre en av vaskemaskinene kl. 11:00. Da klokken var 12:30 hadde jeg vasket alt tøyet,


redd opp sengen med nytt sengetøy og var dermed ferdig med min oppgave for dagen! Installatøren Henning, Waterline, www.waterlineyachtservice.com, glimret med sitt nærvær. Så var det tid for filosofering...  Hadde ikke Henning nevnt noe om noen slektninger som skulle komme på besøk? Mulig han ble litt sen i dag?  Ganske riktig, i fire-tiden kom han, i godt humør med spinnakerbommen under armen!  Nå var han klar, og gjett om vi klar?!? Nå er spinnakerutrustningen vel installert, forskriftsmessig! Langtursforedraget gikk vi glipp av, men skitt au, vi får ta det igjen i Las Palmas!
Riggen ble sjekket samtidig... ;-)

Dette ser bra ut, hva? Festet godt på toppen!


... og på bunnen.
Nå går turen videre til Las Palmas. Der venter nye spennende oppgaver, for vi er slett ikke helt klar for overfarten. Redningsflåten skal bl.a. sertifiseres på nytt, så den må vi levere inn med en gang vi kommer ned. Ellers er ønskelisten lang, spesielt Bård bursdagsønskeliste.  Før var det kutterstag som sto øverst på listen....  (jeg har jo nesten kjøpt det.....), men nå er det omprioriteringer hører jeg. Vindror og "Watermaker"!.  Det høres jo veldig fristende ut, må jeg innrømme!!

Engelskmannen litt lengre ut på kaien, kom ut på vår brygge i dag og pratet. Og han kunne fortelle at Vindror, Hydorvane, www.hydrovane.com er som et ekstra medlem ombord. Og det beste av alt, den trenger ikke vann, diesel, øl & whiskey ;-) Han var umåtelig fornøyd! Kanskje vi satser på litt ekstrahjelp?
Vi har fått kontakt med firmaet, holder til, av alle ting i Cananda! Men det er visst ingen hindring i dagens samfunn!

Nå skulle spanjonlene hørt meg for her nede tar alt minst 14 dager! I mellomtiden får du sett alt av serverdigheter de har, lært enda mer av språket og støttet det lokale næringslivet. Du snakker om businessidè! Vi har det meget bra, med andre ord! ;-)

MEN må innrømme, at nå gleder vi oss veldig til å heise seil igjen! Ingen ting er som å være på sjøen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar