Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 18. januar 2014

Mat - underveis

Lunsjservering, spansk skinke, ost, tomater og mozarellaost ;-)
Jeg tror ikke vi led noen nød. Men hvis du spør Johnny f.eks., så vil han nok huske det måltidet hvor det ble servert 2 - ja jeg sier to - per person, pølser med potetstappe til, til middag en dag - underveis - det slår alle rekorder! Er det mulig å beregne, eller tenke så feil!??? Jeg var jo bare nødt til å overdimensjonere neste pølsemåltid! De klagde ikke for å si det slik! Jeg? tok restene fra lunsjen, en osteomlett!!  ;-))

Jeg, Gry, ble utnevnt til forpleiningssjef. Det var nok ikke helt etter beregingen, men Johnny og Bård holdt på, i siste liten, å montere watermaker. Meget viktig må vite - så dermed ble hele ansvaret med





Langusta -servert i en bod på "Street Party" i St. Lucia!!
mat og gode-råd fra diverse ARC-seminarer overlatt til undertegnede!

Jeg tror, i ettertid, at jeg besto! Bortsett fra i pølsemiddag nr. 1 ;-), men jeg lærte jo... ;-)  Og hadde reserver!  Ombord i s/y Morgengry, ble det servert, over Atlanteren alt fra; baccalao, lutefisk, spagetti og kjøttdeig, fiskepudding!, kylling kokt i rødvin, chili-con-carne, fiskegryte, helstekt kylling, svin indrefilet, kyllingfilet i gryte, karbonader osv. osv. ... ;-))

Om vi drømte om noe underveis?  Det er jeg slett ikke sikker på. Kanskje en biff? Eller langusta, som vi har hørt så mye om!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar