Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 18. januar 2014

Bård har bursdag!

Vi sier og skriver 5. desember og Bård har bursdag! 68 år! Kan den feires i et bedre element? Det tror jeg neppe!  Drømmen hans har alltid vært, siden han var 5 år, og seile - på havet - kun se himmel og hav, i dagevis!  At det skulle bli på hans 68 års dag, tenkte han nok ikke den gangen, men det er Johnny og jeg glad for, for vi får være hans gjester! ;-))

Min morgen startet med gulrotkakebaking! Bård skjønte nok at noe var på gang, det er ikke så lett å holde noe skjult på 13,68 mtr. x 4,25 mtr., men vi holdt "kortene" inntil vårt bryst.... inntil Johnny kom opp med 8 lys tent og tallene 68
lyste mot jubilanten!  Litt av en frokost!  Johnny håpet i det lengste at pynten var spisende, men det var den ikke.... ;-)  Bare for å ha sagt det: Jubilanten trengte ikke å blåse ut lysene, det "hjalp" Atlanterhavsvinden han med - og en bedre samarbeidspartner kan man vel neppe ønske seg!?


Må innrømme, her og nå, at Bård er en kløpper på å lage lutefisk! Så bursdagsbarnet måtte tre til med sine gode kunnskaper!  Lutefisk laget på gass, for første gang! Langt til havs!  Med bacon og ertestuing!  Måltidet ble ubeskrivelig! Vi var et eneste STORT smil hele gjengen! Og vi fikk til og med fortært det, riktig nok med slingringsduker under tallerken, i rimelig «rolige» omgivelser - sett utifra en seilers øyner ;-))))))))

Gratulerer skatten min!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar