Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 28. juni 2014

Kunst og kultur.....?

For øyeblikket seiler vi ca. 50 nautiske mil pr dag, så det vil si det samme som at vi står opp med hønsene ;-) Vi plotter ut ca. 50 nautiske mil.... og så ser vi i pilot-boken om det er noen fine plasser omtrent på den avstanden!

Og det er det jo! Men livet, eller seillivet skal ikke være sååå enkelt! En havn vi kom til kunne vi kun ligge i, på dagtid! For om kvelden, ca. kl. 17:00 kommer fiskerne inn, og de vil ha "alle" plassene!  OKEIII!
I neste havn, der snakket de KUN spansk! Og vi klarte rett og slett ikke gjøre oss forstått! Her må det øvelse til!  (Jeg har hatt frem spansk-
bøkene og har nå skrevet ned det mest elementære, slik at ved neste anledning, tar vi det på spansk!) Ved denne anledningen, måtte vi gå med utforrettet sak! Men heldigvis var det bare litt over 3 nautiske mil til neste havn!  Og der var det en engelskspråklig spanjol! Vi fikk plass og her ligger vi innimellom et engelsk par og et tysk par :-) Havnen heter Puerto de Vinaroz og her er det meste lagt tilrette for at vi skal ha det komfortabelt!

Den observante leser kan se at vi har åpnet


skinken!  Bård ble utvevnt til skjæremester, han er jo rolig og forsiktig!  Tror dere ikke, at selv han!?! , klarte å skjære seg i fingeren!!?!

Kan dere skjønne at dette var drømmehavnen for fru Bjerkås? Peníscola!  Men der var det som sagt bare plass til lokale fiskere. Denne borgen har faktisk vært resident for Pave Benedict XIII, og her bodde han til han døde i 1423.
Men vi var heldige å fikk oss en fin-fin plass i Vinaroz. Her virker det hyggelig, vi har allerede vært
og handlet på supermarkedet! Strøm og vann er inkludert i havneleien.

... og her ser dere en tyrefektarena i bakgrunnen! Jeg må nok ha med meg kamerea en liten runde i byen i morgen. Tenk i dag, hadde jeg ikke med meg verken mobiltlf./fototrafiapparat, så dermed ble sightseeingsturen UTEN bilder. Men jeg så noen glimtskudd og de skal jeg få "foreviget".

Alt velombord!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar