Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

onsdag 26. juni 2013

Piraéus, forstad til Athen, Zéa Marina

Tenk, så skulle jeg komme til Athen jeg også, selv om jeg ikke vågde meg på interrail med mine venninner, så kommer jeg meg her på egen kjøl! Ikke verst hva?? Gleder meg masse til i morgen for å ta innover meg det historiske suset som omgis byen :-)

Fin seilas i dag, noe bølgete i begynnelsen. Men hva annet kan en forvente seg når det går ferger i ett sett inn og ut av havnen og det går fra 100 til 13 mtr. dypt. Det ble medvindsseilas i dag, så kun forseilet var ute!
Vel inne i havnen, så ble det et besøk hos Port Authorities Marina staff and Police. Og det er byråkrati på høyt plan. Det er bare å smøre seg med tolmodighet, nå de stempler og kopierer alle papirer vi har, å prøve å smile forsiktig når de oppdager at noen av papirene vi har, kun er på NORSK! Det blir jo helt greskt for de!  For et språk, sier DE til oss... :-) MEN dagens kontor tok kaken!  Vi må nemlig, før vi forlater havnen, på nok et offentlig kontor å betale 0,88 EUR (for ett eller annet) og det kontoret er på ANDRE siden av byen. MEN de trøstet oss med at det gikk greit å ta taxi... til 3 EUR!  è det mulì!!??? :-)) Og vi? smiler lykkerlig :-)) om enn noe undrende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar