Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

lørdag 8. juni 2013

Naok Yacht club - 4 nautiske mil fra Gouvia Marina

Like sørøst for gamlebyen, eller egentlig kan vi si at det ligger i ene enden av gamlebyen, har den lokale seilforeningen tilholdssted. Vi kom i snakk med en av de lokale og vi var hjertelig velkommen til å ligge der. Som sagt så gjort, så nå er vi gjester hos Naok Yacht club.

Her kan vi kjenne oss igjen.  Optimistseilerne er som i Bergen, entusiaistiske, høylydte og glade barn som synes det å spyle optimistene sine med vannslange er det gøyeste når en kommer på land!
Klarer dere å se startblokkene ??
Ellers klarte jeg å holde løftet ovenfor meg selv! x-antall svømmerunder = en god rygg!

"50-mtr. utendørs-oppmålt basseng" var meget bra.  Så 8 runder der + minst 50 mtr. frem og tilbake til båten er herved notert. (Det er så bra at jeg får drive litt med statestikk på seilturen også..;-))

Ellers er utseilt distanse til nå: 445 nautiske mil. Mange gjenstår, heldigvis :-))

Corfu er et koselig sted, men vi må innrømme at vi synes det er dyrt. Kr. 500,- pr døgn. Men de vi treffer på, sier at resten av turen vår vil bli nærmest gratis.  Men det gjenstår å se.... Grekerne, såvidt meg bekjent, har jo behov for å tjene penger, så da er det vel greit å skvise seilturistene litt....?? ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar