Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

onsdag 19. juni 2013

Fra Vathi Itahaki til Marina Patras (inngangsporten til Corrinterkanalen)

Fremdeles fasinerer fyrtårnene meg, eller kanskje dette kalles en lykt? Denne er knipset på vei inn til Vathi Itahaki.  En koselig by som ble nesten totalt ødelagt i 1953 av et jordskjelv. Men de har bygget den møysommelig opp igjen og prøvd så godt de kan å holde på de eksisterende stilartene ;-)

Vi fikk ikke utforskret stedet så veldig, for på skippermøtet ble det beste at i morgen tar vi oss en laaang økt "over fjorden", inn i løpet til Corrinterkanalen. Avgang presis kl. 08:00.  (Og det skal være sagt i ettertid, vi sto tidligere opp enn den engelske familien vi hadde på siden av oss, med 4 barn.  Dvs. eldstemann tittet opp i forluken og vinket til oss og sa: "see you later"... ;-)


Vathi, på Itháki

På vei til Marina Patras, fikk vi en gjest ombord. En gresshoppe slo seg ned på dørken og var ombord i mange timer.  Jeg forbarmet meg litt over den og gav den litt vann.  Den så litt pjusk ut, spilte ikke, og var slett ikke grønn som jeg innbiller meg at de er.

Ellers har vi seilt i nærmere 6 timer i dag. Utseilt distanse er 49,6 nautiske mil.
Temperaturen er 35 gr. C. i skyggen.  Vi våknet i dag til 31 grader i lugaren og var ganske så heite i toppen. Det ble et bad da vi var vel ute av havnen!  Vi var første båt til kai og første båt som forlot havenen i dag, presis kl. 08:00, som avtalt på skippermøtet! :-))

2 kommentarer:

  1. Fantastisk spennende:-) god tur videre. Jeg er innom nesten hver dag på bloggen deres

    SvarSlett
  2. Hei, Christina! Så hyggelig da! Vi prøver å være flittige å "skrive" hjem, men det er ikke alltid like "lett". (Det er godt jeg er glad i å skrive..;-))Vi nærmer oss stadig Athen, har noen dagers seilas igjen.... bruker litt lengre tid enn vi tenker, for det er gøy å ligge litt i ro og oppleve land-livet også :-)
    Kos deg hjemme, det nærmer vel seg snart ferie for dere også... og kanskje sees vi på Gran Kanari!?!?!
    Klem

    SvarSlett