Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 9. august 2016

Prøving av fiskelykken

Flagget er rullet inn når vi fisker.... 
Tidlig, tidlig en morgen, i grålysnigen, får Bård den gode idè å fiske! Er det ikke nå fisken biter? Jeg ligger og sover skjønnhetssøvnen og aner fred og ingen fare. Vi har investert i en kjempeflott fiskestang, som vi har hatt stor glede av på langturen vår, spesielt. Den står av seg selv, i et stativ på hekken, veldig praktisk.

Bård så for seg en Yellow Tail eller en Skip Jack Tuna - virkelig snadderfisker. Og jeg er sikker på at han også så for seg mitt glade fjes om han hadde fiskelykken med seg, uten meg tilstede!

Så plutselig napper det!  Noe så vanvittig -
Nå er det bare flagget som vaier stolt på hekken :-o
stangen BØYER seg, og den er egentlig ikke så veldig fleksibel, og så RYKKER det til en gang til! Den MÅ være diger, dette ble mer spennende enn han hadde tenkt på forhånd!

Åhh, det var nå fiskestangen skulle vært bundet fast, bare sånn for sikkerhetsskyld!  Og tanken var ikke mer enn tenkt ut, før fiskestangen hopper ut av det flotte hylsteret og fyker avgårde utover sjøen. Ahh, ergerlig!! Det er umulig å plukke den opp, den forsvant bare ned i dypet! Åhh, stakkars fisk - det var sikkert 200 m med gøtt ute!  Dette var slett ikke bra å tenke på!

Det var en litt betuttet Bård som sto til rors da jeg våknet og kom glad og fornøyd ut for å overta vakten! Ja, ja, "gjort er gjort og spist er spist", det er bare å ønske seg en ny fiskestang til jul! Jeg ble veldig lei meg, det er jo så gøy å fiske underveis, men det er mest synd på den fisken, som nå svømmer rundt med 200m gøtt etter seg og en fiskestang på ryggen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar