Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

torsdag 16. januar 2014

Atlanterhavsseiling med MAC…. enn så lenge!

Ser dere den DIGRE bølgen bak der???
I og med at MAC’en fikk et ublidt møte med Kong Neptun og hans våte element, uteble, dessverre, de daglige rapportene som vi hadde store planer om å sende ut til våre kjente og kjære! Det var ikke akkurat det at vi var uforsiktige med våre "elektroniske hjelpemidler»! Jeg satt faktisk UNDER dekk ved kartbordet og koste meg med å sende ut siste oppdaterte rapport. Men det var altså IKKE godt nok.  Bølgen, dvs. det var to tett på en-annen, tok en lite «løft», (vinden tok tak!) landet i cockpit’en, oppå «trinnet» som går ned under dekk, spratt opp over døren!!!! tok en «sving» under dekk (jeg satt jo bakom et skått!!) og som sagt, landet på MAC’en!  È det muli????!
Mayrou - fineste bukt vi har besøkt hittil :-)
Og hva skulle jeg si til dagens uheldige rormann, lett rød i kinnene, jeg skjønte jo ganske så kjapt hvordan dette kom til å ende…! Det var faktisk bare å begynne å le OG tørke opp alt saltvannet som kom nedenunder dekk! Situasjonen skulle nok vært filmet! ;-) 

Gjort er gjort & seilt er seilt! Jeg så for meg min krokete håndskrift der jeg måtte skrive daglige rapporter med penn på papir.  Heldigvis har iPad «notes», og daglige rapporter kunne skrives, litt enklere.  Dere kan, om dere gidder, lese hva vi opplevde underveis daglig, på: http://blog.mailasail.com/morgengry 

Nå er vi vel fremme. Ny MAC er flyboren fra Norge og vi kan seile rundt til små idyller i Caribien. Vi har allerede oppdaget noen og har forhåpentligvis mange tilgode ;-) 

Akkurat i skrivende stund er vi i St.Lucia for litt utbedringer av skuten. Her blir vi til mandag og forhåpentligvis innen den tid er mange bilder og nye opplevelser her kommet på bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar