Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

tirsdag 21. mai 2013

NYTT STARTBATTERI vel i havn

Denne betalingen tok Bård med et SMIL :-)
Etter å ha pratet litt med lokalbefolkningen, fikk vi anbefalt å prøve KGM i Jelsa.  Og dermed fikk oss en fin sykkeltur til Jelsa, nabobyen! (5 km.) Og tenk, der vi fikk oss et nytt startbatteri!  De hadde 1 stk. igjen i butikken og det ble vårt!
Barnebarn av ekspeditrisen tok oppgaven alvorlig og passet godt på batteriet til det var vel betalt. Jeg prøvde meg med mine mest sjarmerede smil og noen hyggelige kroatiske gloser som jeg har lært meg, men den unge frøkenen foretrakk ikke en mine ;-)

1 stk. TUNG batteri er ikke "like" sykkeltur.  Så vi ringte til vår lokale drosjesjåfør, (Slaven Dereh) som er SÅ ekspeditt. Han kom straks og hentet oss, og ville slett ikke ha betaling. 1000-takk for hjelpen :-) !


Rød & svart = pluss & minus



1000-hvala!! Drogo mi je! Vidimo se!! (Hyggelig å treffe deg, vi sees senere) 2 sykler og 1 stk. batteri fraktet han med et stort smil! www.hvartransfer.com - Eller dere kan ringe han på telefonnr.: 00385 91 534 0538 / 00385 92 303 9544 hvis dere trenger taxi, 8 personer, på Hvar!

Han har også nettopp startet opp en lite motell. www.villawelcome.com hvor vi kan leie fine rom med egne bad. Han serverer ikke frokost, fordi gjestene som regnel har så forskjellige morgenrutiner......, men det er ikke noe problem, for det finnes et par steder rundt Villawelcome som serverere frokost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar