Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

fredag 27. juni 2014

200 fluer!! OMBORD!!

Vi har lagt på svai, i natt også!  Litt gyngete!  Jeg var oppe klokken ett og sjekket forholdene, vi lå standby. Jeg la meg godt til rette igjen og sovnet momentant!  Så våknet jeg igjen.....  og var LYS våken!  Endelig morgen!  Veldig klar for en ny morgen! Min kjære, sov som bare det!  Jeg listet meg ut, solen hadde ikke helt stått opp ennå...., men lysningen var der...  Ahhhh, klokken var bare 4!!  Da var det bare å tusle, litt slukøret, til køys igjen!

For å si det slik, vi var avgårde klokken 06:30! MED EN BÅT FULL AV FLUER!!!!  JEG SKULLE SI AT DET VAR SIKKERT 100 STK. SOM HADDE SLÅTT SEG TIL RO HOS OSS, men Bård sier jeg må rette det til 200!!  Og vi som nettopp har vasket båten for saharasanden, har nå en enrom mengde døde fluer...., ja, for jeg kan ikke fordra de små krypdyrene!  Jeg blir bitt av dem også!  Jeg ser ut som jeg har meslinger i dag!!  Jeg har, selvsagt, "løpt" rundt med diverse midler og kverket dem!  Så hele båten er nå meget blodig!!

Så, akkurat i dag, hadde vi gledet oss veldig til å komme til en marina!  Men den som vi hadde "utpekt" oss, gav oss en plass som vi ikke hadde sjangs til å komme inntil, spesielt da baugtrøsteren sviktet oss i tillegg!  Da var det bare å si, sorry, å ligge oss på svai!  Det er slett ikke så galt, men vanntilgangen er ikke så tilgjengelig kan man si!  Så her seiler vi, pr dd, rett og slett, rundt med et "slagskip"! :-)

Målet er en ny marina i morgen!  Stadig nærmere Barcelona. Jeg har lest meg litt opp i pilot-boken og "tror" jeg har funnet en grei marina som også har supermarked! :-)

Alt vel ombord!  Vi sitter nå å nyter solnedgangen og ser de siste badegjestene forlate stranden. Yrende liv!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar