Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

fredag 7. mars 2014

Mamora bay!

Ser dere s/y Morgengry i bakgrunnen der? Klikk på bildet og det blir større!

Etter å ha lagt på svai i Freeman bay, English habour, i 5 dager var det på tide på flytte litte-granne-på seg! I første omgang hadde vi hørt mye om Indian Creek, så vi sveipte innom der. MEN der var det TOMT for båter og MEGET grunt. Og ankre opp på 0,3 mtr. under kjølen er vi ikke helt sikker på er så lurt.

Vi seilte litt videre, 2 nautiske mil til. Og der innimellom REV og bøyer som ikke var der, men som var merket med på kartet, suste vi inn på DE surfebølgene til DEN idyllen!  En liten bay, ingen andre båten på svai, men det så trygt ut for oss og s/y Dory!
Bay'en heter Mamora Bay. Og vi er glad vi kan ligge gratis på eget anker rett utenfor rikfolkets paradis. Det står beskrevet i pilot-boken at man må ha litt ekstra i lommeboken skal man handle her ;-)

Vi sjekket litt rundt da vi kom til land, og alt ting er såkalt "all-inclusive" her. Ja, her er det ikke vanskelig å være en uke eller to på land... til og med uten båt, kan anbefales!
Vi hadde ikke anledning til å bli der i mer en halv-annen- dag! Vi forlot s/y Dory, hulk-hulk, for ubestemt tid, i morges for å dra tilbake til English Harbour, Nelson Dockyard. (Men plutselig er vi sammen igjen!!)

Vi på vår side hadde avtale med seilmakeren for litt reperasjon av cockpitpute, så vi dro spent tilbake for å se om resultatet var blitt bra! Og resultatet skal vi ikke klage på, Marit & Johnny, nesten som ny! ;-))

"Bjerkås-duo'en" er jo ikke akkurat så glad i sand, men vi tok nå en tur innom stranden, bare for å kjenne på følelsen. Det blir mye sand, innimellom her og der....., men deiligst er det å bade fra båten, det blir konklusjonen gang på gang! .. og lykkelig er vi.... !