Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

onsdag 18. september 2013

Noen damer er finere enn andre...

I dag kom det en staselig dame inn til kaien ved siden av oss! Må innrømme at vi synes slike damer er fine!! Mannkapet ombord kom til kai i full seilerutstyr, ala "Nordsjøen", så det er nok litt ruskete utpå!  Det er litt ruskete til kai også, forresten!  Det blåser og uler i mastene og noen har ikke festet fallene sine ut til rekken, så det klamrer og slår HELE tiden!  At de ikke blir helt tussete i hodet selv, det begriper ikke jeg!

Ja, ja, vi har vært i Gibraltar i dag og HANDLET!  Og den nevnte engelskmann på barbord side lurte på på om det hadde vært vellykket? Da jeg kunne bekrefte det, utbrøt han med et STORT smil :-) Åh, da har dere klart å bruke en masse penger!!  Han hadde så rett, så rett! ... og flere ting står på listen over ting vi trenger FØR vi skal seile over Atlanteren! Stadig den nevnte engelskmann, er faktisk Colin Thomas!  Han har skrevet flere bøker om området her og vi fikk siste utgave av "The Straits Sailing, Handbook of 2013". Snakker om å være heldige!!  Han
sa på spøk at han kunne signere boken og da jeg med begeisring sa JA, trakk han seg........ Han er nok en beskjeden mann og seiler. For jeg prøvde meg en gang til med at jeg ønsket en signatur, men da bare lo han!  Ahh, at jeg ikke spurte først!!

Vi er ikke bare på shopping.  Vi har også vasket tøy, dvs. sengetøy og håndklær!  Sengetøyet, i mikrofiber er helt supert!  Det tørket på no-time på de nyvaskede rekkewire´ne. 
4 EUR for en vask i en STOR vaskemaskin som er disponibel for oss seilere!  3 EUR for tørk.  Vi spanderte 3 EUR før tørk av den første maskinen med håndklær. Utrolig effektivt! Det er nok såkalte "industrivaskemaskiner/tørketromler".

I morgen har vi lurt på om vi skal være turister i Gibraltar.  Dvs. ikke dra på trillebag'en vår, kun fotografiapparatet.  Jeg har jo lyst på en fjelltur for å se på apene som engelskmennene må ivareta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar