Hilsen fra Bård og Gry

Bildet mitt
Beneteau Oceanis 46 fot. Dvs. hun er 13,68 m lang, 4,25 m bred og stikker 1,92 i dybden. Den stolte dame er produsert i Frankrike. Er registret i NOR/NIS og lyder kallesignalet LN5002

mandag 27. august 2012

Kirketårn, og klokkeklang


En liten bukt vest for Trogir

Nesten hvor enn vi ankrer opp, så er det et kirkespir med klokkeklag. Nydelig klokkespill, og vi har til og med sett at det er karer i hvite skjorter som stiller oppe ved klokkene, hvert kvarter og ringer "tiden inn", for å si det slik. I vår posisjon, med kikkert, så det ikke helt HMS-forskiftsmessig ut..., ikke noen øreklokker var å se!

Klokke trenger vi ikke her nede, det er ihvertfall helt soleklart. Vi har ferie + at et hvert lite sted vi ankrer opp i har et klokkespir med klokkespill. I VIS f.eks. ringte klokken hvert kvarter: 15 min. over 1 ring. 30 min over 2 ring, 45 min. 3 ring... og 60 min.? Klokken blir hel: Da blir det 4 ring + x-antall ring for nøyaktig tid :-)
I Vis by, på VIS, Kroatia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar